کوثری: ابتدا محکومیت اقدامات آمریکا، سپس مذاکره
به گزارش خانه ملت، اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن دوباره بحث مذاکره با آمریکا گفت: مذاکرات پیشین در حالی انجام شد که با وجود برخی پیشرفتها، آمریکا نهتنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه تحریمهایی جدید علیه جمهوری اسلامی وضع کرد. این کشور همچنین در کنار رژیم صهیونیستی، جنگی را به ایران تحمیل کرد که از نظر حقوقی و دیپلماتیک قابل پذیرش نیست.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی، هرگونه مذاکره بیمعناست. ابتدا باید اقدامات آمریکا و اسرائیل از سوی سازمانهای بینالمللی محکوم و طبق قانون توسط آژانس محاکمه شوند. تنها پس از آن میتوان درباره ادامه مذاکره تصمیمگیری کرد.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران از بلوفهای سیاسی و حرفهای بیپایه آمریکا واهمهای ندارد، چراکه طی ۴۷ سال گذشته، ماهیت واقعی این کشور برای ملت ایران آشکار شده است.
کوثری در پایان تأکید کرد: فعالیتهای هستهای ایران کاملاً تحت نظارت آژانس بینالمللی انرژی اتمی و در چارچوب انپیتی انجام میشود و مسیر دیپلماسی زمانی نتیجه میدهد که طرفهای غربی اراده واقعی برای اجرای تعهدات خود داشته باشند و از سیاستهای فشار و تحریم دست بردارند./عصر ایران
هیچ نظر! یکی از اولین.