زبان و جایگاه زن

زبان و جایگاه زن

زبان و جایگاه زن

به گزارش اخبار خاص، انتشار کتاب زبان و جایگاه زن را سرآغاز پژوهش فمینیستی درباره رابطه میان زبان و جنسیت میدانند. این کتاب واکنش چشمگیری در میان محققان زبان، فمینیستها و عموم خوانندگان برانگیخته است. در سی سال گذشته، بسیاری از پژوهشگران زبان و جنسیت نظریات اولیه لیکاف را شرح و بسط داده اند. لیکاف با نشان دادن نقش بنیادی زبان در نابرابری جنسیتی به دو حوزه نابرابری اشاره می کند. زبانی که درباره زنان به کار می رود و زبانی که خود زنان به کار می برند.

این دیدگاه لیکاف که «زبان زنان» بیانگر بی قدرتی است. بحثهایی را دامن زده که تا به امروز هم ادامه دارد. مجلد حاضر متن کامل نسخه اصلی کتاب را به همراه مقدمۀ نویسنده و پی نوشت های او برای چاپ جدید آن در سال ۲۰۰۳ در بردارد. او در این پی نوشت ها پس از حدود سی سال نظراتش را درباره بخش هایی از کتاب جرح و تعدیل کرده است.

رابین تالمک لیکاف (27 نوامبر 1942) استاد زبانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است. کتاب او در سال 1975 زبان و جایگاه زن اغلب به دلیل ایجاد بحث و گفتگو در زمینه زبان و جنسیت در زمینه زبانشناسی و سایر رشته ها مورد توجه قرار گرفته است. لیکاف در سال 1942 در بروکلین، نیویورک متولد شد. او B.A. در کالج ردکلیف، کارشناسی ارشد از دانشگاه ایندیانا، و دکترای تخصصی از دانشگاه هاروارد وی با زبان شناس جورج لیکاف ازدواج کرده بود.

رابین تالمک لیکاف با نشان دادن نقش بنیادی زبان در نابرابری جنسیتی به دو حوزه نابرابری اشاره می کند. زبانی که درباره زنان به کار می رود و زبانی که خود زنان به کار می برند.

0 Reviews

خواندن مطلب بعدی ←

خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین کیک‌ها و شیرینی‌های دنیا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *