خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین کیک‌ها و شیرینی‌های دنیا

به گزارش اخبار خاص، همراهان فاینداتور، یکی از خوشمزه‌ترین بخش های سفر مربوط به تست کردن انواع غذاها، شیرینی ها، کیک ها و دسرهای خوشمزه در کشورهای مختلف است که در اصطلاح علم گردشگری به آن جاذبه‌های گردشگری غذا (food tourism) می گویند. با شما خواهیم بود تا خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین کیک‌ها و شیرینی‌های دنیا را معرفی کنیم.
کیک‌ها، شیرینی‌ها، دسرها یکی از خوشمزه‌ترین و مفرح‌ترین تفریحات گردشگران هستند. حتماً برای شما هم پیش‌آمده است که قبل از سفر به مقصد خاصی درباره جاذبه‌های مختلف آن مقصد اطلاعاتی به دست آورید تا پس از بازدید آثار تاریخی، فرهنگی هر مقصد گردشگری، برای استراحت به کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های محلی خواهند بروید و ضمن استراحت و تجدیدقوا با جنبه دیگری از جاذبه‌های فرهنگی کشورها آشنا شوند.

معروف‌ترین کیک‌های کشورهای مختلف دنیا

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های هر کشوری؛ غذاها و خوراکی‌های خاص هر کشور هستند. غذاها و خوراکی‌ها یکی از مهم‌ترین اساس آداب‌ورسوم و فرهنگ هر کشور محسوب می‌شوند. در هر کشوری می‌توان یک لیست بلندبالا از غذاها، دسرها، نان‌ها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خاص را یافت. اما برخی از آن‌ها از سایرین در بین گردشگران شهرت بیشتری یافته‌اند.
با ما همراه باشید تا شمار ا با معروف‌ترین کیک‌های کشورهای مختلف دنیا آشنا کنیم.

ترامیسو ایتالیایی

دسر تیرامیسو (tiramisu) یا ترامیسو به معنی”pick me up” ” من را بالا بکش” یکی از محبوب‌ترین دسرهای ایتالیایی است که برای تهیه آن از یک‌لایه بیسکویت آغشته به قهوه و لایه‌ای از مخلوط خامه، پنیر خامه‌ای، زرده تخم‌مرغ و شکر استفاده می‌شود بهترین ترامسیو در شهرهای رم و وینز درست می شوند.

دسر تیرامیسو

کیک جنگل سیاه آلمان

کیک جنگل سیاه (Black Forest gateau) یک دسر خوشمزه آلمانی است که با ذائقه ما ایرانی همخوانی بسیاری دارد. از چندلایه کیک شکلاتی، گیلاس و خامه فرم گرفته است. این کیک- دسر طرفداران بسیاری در منو رستوران های و کافی شاپ های آلمانی دارد که نوع خاصی از گیلاس وحشی روی آن گذاشته می‌شود. بهترین نوع کیک جنگل سیاه در شهر تریبرگ آلمان (Triberg) طبخ می شود.

کیک جنگل سیاه

چیز کیک آمریکایی

یکی از پرطرفدارترین دسرهای آمریکایی با پایه کیک است که در دهه 1800 با تولید کرم پنیری رشد یافت. چند سالی می‌شود که این دسر در ایران هم علاقه‌مندان خاص خود را پیداکرده است. اما نکته جالب در این کیک دسر آمریکایی است که بسته به دست‌پخت شیرینی پز مزه آن‌هم تغییر می‌کند! مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن پنیر خامه‌ای، خامه، وانیل، کیک ساده اسفنجی، تخم‌مرغ است که بهترین نوع چیز کیک امریکایی در شهر نیویورک سرو می شوند.

چیز کیک آمریکایی

گز و سوهان ایرانی

در لیست طولانی و باند بالای دسرها و شیرینی‌های ایرانی گز اصفهان و سوهان قم طرفداران بسیاری دارند. مواد تشکیل‌دهنده اصلی این دسرهای مقوی ازجمله تخم‌مرغ، گلاب و هل و پسته که آرامش‌بخش و تقویت‌کننده قوای جسمانی هستند.

گز و سوهان ایرانی

پنکیک پاندان مالزی (pandan pancake)

استفاده از برگ‌های پاندان یا گیاه پاندانوس آماریلیفولیوس، در آشپزی و شیرینی‌پزی مالزی بسیار رایج است. این گیاه را معمولاً وانیل آسیایی می‌نامند. نوعی پن کیک لایه‌لایه یا رول شده با این گیاه تهیه می‌شود که بسیار لذیذ است. شما می توانید در تمامی شهرهای مالزی پنکیک پاندان را تهیه و نوش جان کنید!

پنکیک پاندان مالزی (pandan pancake)

مادلین فرانسه

مادلین (Madeleine) ازجمله شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که بی‌شک همه آن را دوست خواهند داشت. چراکه این شیرینی بافتی مثل بافت کیک دارد و درواقع یک کیک در قالب شیرینی هست. مواد تشکیل‌دهنده آن بسیار ساده است. وپمادلین با تخم‌مرغ و کمی آرد و وانیل درست می‌شود. بهترین نوع مادلین در شهر پاریس تهیه می شود.

مادلین فرانسه

کیک لمینگتن استرالیا

کیک لمینگتن (lamington) درواقع ترکیبی از کیک اسفنجی ساده و یا کاکائویی، خامه، برش‌های نارگیل است که در مراسم‌ها و مجالس استرالیایی استفاده می‌شود.

کیک لمینگتن استرالیا

شیرینی پاولوا نیوزلند

پاولوا (pavlova)، یک دسر بر پایه مرنگ است که بنام بالرین روسی (آنا پاولوا) نام‌گذاری شده است. این دسر بافت نرم و سبک و کاور ترد و کرانچی دارد. این دسر بعد از تور آنا پاولوا در دهه 1920 به کشورهای نیوزیلند و استرالیا به یاد او ساخته شد. سفیده تخم‌مرغ که جزء اصلی این دسر به‌حساب می‌آید پروتئین خالص است و قابل‌توجه بسیاری از افراد با رژیم‌های غذایی متنوع است.

شیرینی پاولوا نیوزلند

وافل تخم مرغ (Egg waffle)

وافل تخم مرغ که در هنگ کنگ با نام «gai daan jai» شناخته می‌شود، یکی از غذاهای معروف و محبوب خیابانی هنگ کنگ به شمار می‌رود. وافل تخم مرغی از تخم مرغ، آرد گندم، شیر خشک و شکر درست می‌شود. شاید شما هم دکه های کوچک وافل را در ایستگاه های مترو شهر تهران دیده باشید!!

وافل تخم مرغ (Egg waffle)

کیک تِرِس لچِز

کیک تِرِس لچِز (Tres leches) نوعی کیکی اسفنجی است که به ان کیک سه شیر هم گفته می شود چرا که از ترکیب سه شیر، شیر گرم، شیر غلیظ شده، شیر شیرین شده؛ تهیه می‌شود و برای تزئین آن لایه‌ای از خامه و توت‌فرنگی گذاشته می‌شود. بهترین نوع این کیک در کشورهای ترکیه، آلبانی، برزیل، اسپانیا و ایتالیا تهیه می شود.

کیک تِرِس لچِز

0 Reviews

→ خواندن مطلب قبلی

زبان و جایگاه زن

خواندن مطلب بعدی ←

بزرگ‌ترین هتل‌های دنیا را بشناسید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *