شبکه اجتماعی Clubhouse؛ مکانی برای گفتگو با سلبریتی‌ها

به گزارش اخبار خاض، احتمالا در طول چند ساعت گذشته اخبار متعددی درباره شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس (Clubhouse) شنیده‌اید و شاید دوست دارید در آن عضو شوید؛ اما عضویت در این شبکه اجتماعی تنها با دعوت‌نامه میسر می‌شود. کلاب‌هاوس براساس شهرت و محبوبیت افراد ساخته شده است؛ اما شاید به‌زودی همه بتوانند به‌راحتی در این شبکه اجتماعی عضو شوند و دیگر نیازی  به دعوت‌نامه نباشد. بد نیست کمی با شبکه اجتماعی صوتی کلاب‌هاوس آشنا شویم.

کلاب‌هاوس چیست

کلاب‌هاوس یک شبکه اجتماعی صوتی است. شرکت سازنده کلاب‌هاوس می‌گوید این شبکه اجتماعی قصد دارد محصولات جدیدی براساس صدا به کاربران ارائه کند تا همه بتوانند با حرف‌ زدن در تعامل باشند. در این شبکه اجتماعی با صحبت ‌کردن می‌توان یک داستان جذاب گفت، یک ایده مطرح کرد و حتی دوستان جدیدی پیدا کرد و به گفت‌وگو با اشخاص مشهور پرداخت.

شبکه اجتماعی کلاب هاوس به صورتی طراحی شده است که کاربران به‌سرعت می‌توانند وارد چت‌های مختلف با موضوعات متفاوت شوند. می‌توان در این شبکه اجتماعی پادکست‌های مختلف را دنبال کرد و به صداهایی گوش کرد که در حال توضیح دادن درست‌ کردن غذا و نوشیدنی هستند.

کلاب هاوس را می‌توان به یک پادکست زنده تشبیه کرد که مردم در آن حضور دارند و در لحظه، درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنند. می‌توان در این شبکه اجتماعی چت‌های شخصی و گروهی ساخت که هر کسی نتواند در آن حضور داشته باشد. این شبکه اجتماعی به‌ صورتی طراحی شده است که کاملا با زندگی واقعی مردم در تعامل باشد.

 گفت‌وگوها در این شبکه اجتماعی ضبط نمی‌شوند و هیچ صحبتی را نمی‌شود ذخیره کرد. تمام صحبت‌ها و فایل‌های صوتی این اپلیکیشن محفوظ باقی می‌مانند.

چه افرادی از کلاب‌هاوس استفاده می‌کنند

کلاب‌هاوس به‌واسطه حضور افراد مشهور و سلبریتی‌ها شهرت پیدا کرده است. اگر افرادی مانند اپرا، کوین هارت، دریک، کریس راک یا حتی اشتون کوچر را دنبال کرده باشید، حتما شنیده‌اید که درباره کلاب‌هاوس صحبت می‌کنند. این افراد با حضور در کلاب‌هاوس باعث شهرت این شبکه اجتماعی صوتی شده‌اند. روز گذشته ایلان ماسک هم در کلاب‌هاوس حضور پیدا کرد.

سلبریتی‌ها در این شبکه اجتماعی میزبان گفت‌و‌گوهای مختلف می‌شوند و با مردم صحبت می‌کنند؛ این روشی است که باعث محبوبیت کلاب‌هاوس شده است. مردم این فرصت را خواهند داشت که صدای افراد مشهور و محبوب خود را بشنوند و حتی در بحث آن‌ها شرکت کنند.

در کنار حضور سلبریتی‌ها، افرادی سرشناس دیگر از جمله نمادهای سیلیکون‌ولی در این شبکه اجتماعی حضور دارند. این اشخاص باعث شده‌اند که کلاب‌هاوس رفته‌رفته کاربران بیشتری پیدا کنند؛ البته کاربرانی که با دعوت‌نامه عضو شده‌اند. به گزارش نیویورک تایمز، تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ این شبکه اجتماعی نزدیک به ۶۰۰ هزار عضو داشته است.

چه کسی کلاب‌هاوس را تأسیس کرد

پائول داویسون و روهان سث این شبکه اجتماعی را سال گذشته تأسیس کردند. تا ماه می سال ۲۰۲۰ ارزش این شبکه اجتماعی با ۱۵۰۰ عضو به ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

جنجال بر سر کلاب‌هاوس

کلاب‌هاوس ‌متهم شده است که نظارت کافی روی گفت‌وگوها ندارد. به گزارش تایمز، بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند که کلاب‌هاوس نمی‌تواند کاربران را از آزار و اذیت سایرین محافظت کند.

The Verge در ماه جولای اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد کلاب‌هاوس هیچ برنامه‌ای برای مدیریت محتوا ندارد.  Vanity هم در گزارشی به این موضوع اشاره کرد که کلاب‌هاوس به‌واسطه ساختار صوتی، به مکانی برای زن‌ستیزی، نژادپرستی و نفرت‌پراکنی تبدیل شده است. این اتفاق‌ها در حالی رخ‌ می‌دهند که در قوانین استفاده از این شبکه اجتماعی، گفت شده است گفت‌وگوها نباید باعث ایجاد خشونت شوند.

چگونه می‌تواند دعوت‌نامه کلاب‌هاوس را دریافت کرد

در حال حاضر نمی‌توان بدون دعوت‌نامه از شبکه اجتماعی صوتی کلاب‌هاوس استفاده کرد. اگر آیفون دارید، می‌توانید اپلیکیشن کلاب‌هاوس را دانلود و نام کاربری دلخواه خود را رزرو کنید. به نظر می‌رسد این اپلیکیشن به‌زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت؛ اما به دلایلی این اتفاق فعلا نیفتاده است. دلیل اصلی این است که سازندگان کلاب‌هاوس قصد دارند خیلی آرام جامعه مخاطب خود را شکل بدهند و خود را برای آینده و مدیریت تعداد زیادی کاربر آماده کنند. در وب‌سایت کلاب هاوس گفته شده است که این شبکه اجتماعی برای همه مردم دنیا در دسترس خواهد بود.

0 Reviews

→ خواندن مطلب قبلی

داستان عجیب‌ترین سالِ جهان

خواندن مطلب بعدی ←

فناوری های نوین برای دیابت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *