صلح و کرونا در جهان امروز

به گزارش اخبار خاص، رضا ملک‌زاده در نشست مقدماتی دومین همایش بین المللی سلامت برای صلح در شیراز که به صورت وبینار برگزار شد با بیان اینکه ابتلای یک میلیارد نفر به بیماری کرونا در شرایطی فعلی دور از ذهن نیست، تاکید کرد: مهمترین علت به وجود آمدن همه گیری‌ها کاهش تنوع زیستی است لذا با احترام به آموزه‌های زیست محیطی می‌توان جلوی همه گیری‌ها را گرفت.

او همچنین با بیان اینکه احتمالا۳۵۰ میلیون نفر در پی ابتلا به این بیماری نیاز به بستری پیدا کنند، افزود:شاید تا یکسال آینده واکسن قابل اعتماد کرونا در جامعه توزیع نشود و همه کشورها را هم درگیر این موضوع کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اژن نکته که بیماری کووید ۱۹ ثابت کرد که در شرایط کنونی باید بیشتر به صلح و آزادی خواهی فکر کنیم، در توجیه چرایی این گفته عنوان کرد: امسال سال تحول آفرین در قرن ۲۱ است و همه گیری کرونا نژاد پرستی را به شکل عریان در امریکا نشان داده و مشاهده کردیم که یک فرد سیاه پوست چگونه در جلوی چشم همگان کشته شد.

ملک‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهمترین علل همه گیری‌ها را تخریب محیط زیست ذکر و عنوان کرد: نابودی جنگل‌ها و عادی شدن تجارت حیوانات وحشی عامل اصلی همه گیری‌ها از جمله کرونا است، به گونه‌ای که۲۰ میلیارد دلار صرف تجارت حیوانات وحشی در چین شده است.

او با بیان اینکه ایران در زمینه ارتباط با کشورها برای دستیابی به صلح تلاش قابل توجهی داشته است، گفت:  با کشورهای متخاصم مثل امریکا نیز در این زمینه همکاری علمی داشته‌ایم ، یک تیم مشترک برای مطالعات سرطان در این زمینه داریم و تا این موضوع را حل کنیم و راه حل ارائه دهیم؛ مشکل سرطان در ایران در شرایط تحریم مورد بررسی قرار گرفت و با همکاری بین‌المللی کشورها از جمله امریکا در این زمینه دستاوردهای خوبی ایجاد شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ما با مهمترین مراکز علمی دنیا در ارتباط هستیم گفت: با آمریکا ، کانادا ، آلمان و انگلستان دراین زمینه همکاری علمی متقابل داریم.

ملک‌زاده اداکه داد: سازمان بهداشت جهانی از همه کشورها از جمله ایران دعوت کرد تا مطالعات را توسعه دهند ، در ایران نیز تیم درمانی خاص کرونا ایجاد شده و همه مراحل قانونی و مجوز اخلاقی برای فعالیت این تیم اخذ شده است.

به گفته او، ۶۵ محقق ایرانی در ۲۹ استان آماده شده‌اند و مطالعات درمان کرونا را آغاز کرده‌اند و ایران دراین زمینه بیشترین مشارکت را با اروپا و امریکای جنوبی داشته است.

ملک‌زاده با بیان اینکه بیشترین میزان بیمار در ایران  مطالعه شده و  حتی از فرانسه و سایر کشورها بیشتر  روی کرونا مطالعه کرده‌ایم، افزود: تحقیقات روی داروهای جدیدی در راه  است و ادامه دارد و در شرایط فعلی وارد مطالعات بین‌المللی شده‌ایم و تفاهم کرده‌ایم تا زمینه ساز صلح و دوستی همکاری بین‌المللی باشیم.

0 Reviews

→ خواندن مطلب قبلی

تاریخچه موزه های صلح دنیا

خواندن مطلب بعدی ←

پنج راه برای مراقبت از سلامت روان در فضای مجازی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *