شبکه شو تایم اعلام کرده است که سریال جدیدی را با عنوان «بانوی اول» درباره سه نفر از تاثیرگذارترین همسران رییس‌جمهورهای آمریکا تولید می‌کند.

به گزارش اخبار خاص، این سریال با عنوان «The First Lady» به بال شرقی کاخ سفید یعنی دفتر همسر رییس‌جمهور آمریکا می‌پردازد. به گزارش الجزیره، جیلین اندرسون، وایولا دیویس و میشل فایفر سه بازیگری هستند که شبکه شو تایم برای ایفای نقش همسران سه رییس‌جمهور آمریکا انتخاب کرده است. سریال «بانوی اول» به داستان برخی از همسران رییس‌جمهورهای آمریکا می‌پردازد که در مناسبات رسمی و دولتی همراه همسران‌شان حضور داشته و سعی کردند تا در جامعه تاثیرگذار باشند و تغییراتی ایجاد کنند. زندگی شخصی و سیاسی سه بانوی اول برجسته آمریکا یعنی النور روزولت همسر فرانکلین روزولت (۱۹۳۳-۱۹۴۵)، بتی فورد همسر جرالد فورد (۱۹۷۷- ۱۹۷۴) و میشل اوبا همسر باراک اوباما (۲۰۰۹-۲۰۱۷) در این سریال به تصویر کشیده می‌شود. هر قسمت از این سریال یک ساعت است و با نفوذ در طبقات کاخ سفید اتفاقات مهم در دوره هر کدام از این بانوان اول آمریکا را بررسی می‌کند. باراک اوباما به عنوان اولین رییس‌جمهور آفریقایی‌تبار آمریکا انتخاب شد و همسرش میشل اوباما در دوره خود یکی از تاثیرگذارترین بانوان اول کاخ سفید بود. میشل اوباما در طول هشت سال اقامتش در کاخ سفید بسیاری از مسائل اجتماعی آمریکا را مورد توجه قرار داد. او تلاش‌هایی برای کمک به زنان و کودکان داشت و از خانواده‌های ارتش و حرکت‌های اجتماعی به ویژه از جوانان حمایت می‌کرد. سال گذشته مستندی درباره میشل اوباما از کودکی تا ورود به کاخ سفید و پس از آن منتشر شد. وایولا دیویس در سریال جدید نقش میشل اوباما را بازی خواهد کرد؛ او تا کنون سه جایزه بزرگ آمریکا یعنی اسکار، امی و تونی را دریافت کرده است. سریالی درباره تاثیرگذارترین بانوان اول آمریکا+عکس

میشل اوباما

سریالی درباره تاثیرگذارترین بانوان اول آمریکا+عکس

وایولا دیویس

میشل فایفر نیز نقش بتی فورد، یکی از بانوان اول آمریکا را که در فعالیت‌های سیاسی مشارکت زیادی داشت ایفا می‌کند. او در زمینه مبارزه با اعتیاد نیز فعالیت داشت و یکی از بزرگ‌ترین مراکز ترک اعتیاد در کالیفرنیا به نام او نام‌گذاری شده است. فورد به زنان می‌گفت که ابراز نظر شخصی با رفتار شایسته هیچ منافاتی ندارد و از آن‌ها خواست تا درباره حق و حقوق‌شان صحبت کنند. این بانوی اول آمریکا معتقد بود که برای باادب بودن نیازی به سکوت کردن نیست.

سریالی درباره تاثیرگذارترین بانوان اول آمریکا+عکس بتی فورد

سریالی درباره تاثیرگذارترین بانوان اول آمریکا+عکس

میشل فایفر

جیلین اندرسون در این سریال نقش النور روزولت یکی دیگر از بانوان شایسته آمریکا را بازی می‌کند. او طولانی‌ترین حضور را در کاخ سفید داشته و از سال ۱۹۳۳ تا سال ۱۹۴۵ بانوی اول آمریکا بوده است.

النور روزولت شخصیتی سیاسی و یک دیپلمات بود. او به دلیل صراحتش به ویژه در مورد حقوق مدنی زنان شناخته شده بود. روزولت نخستین بانوی اولی بود که کنفرانس‌های مطبوعاتی را به صورت منظم برگزار می‌کرد و هر روز در ستونی در روزنامه می‌نوشت.

او نقش مهمی در پیوستن آمریکا به سازمان ملل متحد داشت و اولین نماینده آمریکا در این سازمان نیز بود.

سریالی درباره تاثیرگذارترین بانوان اول آمریکا+عکس النور روزولت

سریالی درباره تاثیرگذارترین بانوان اول آمریکا+عکس

جیلین اندرسون

جیلین اندرسون پیش‌تر در سریال «تاج» نقش مارگارت تاچر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا را ایفا کرده است. او جایزه گلدن گلوب را هم برای بازی در این نقش به دست آورده است. سوزان بی‌بر که برنده اسکار هم شده کارگردانی این سریال را بر عهده دارد./آفتاب نیوز

0 Reviews