بازتاب صوت ظریف در فضای مجازی

انتشار فایل صوتی گفت و گوی محمدجواد ظریف با سعید لیلاز که با هماهنگی حسام‌الدین آشنا و به گفته سخنگوی وزارت خارجه با دستور رئیس جمهور برای ثبت تجربیات وزرا ضبط شده است، در شبکه سعودی ایران اینترنشنال موجی از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را نیز به همراه داشت.

بخش‌هایی از واکنش‌ها در فضای مجازی به صوت ظریف در ادامه آمده است:

*کمتر از یک‌ ماه بعد از این که دکتر ظریف گفت از اول تا آخر گاندو دروغ است، فایل صوتی یکی از محرمانه ترین گفت و گوهایش که صرفا برای ثبت در آرشیو بیان شده بود، در رسانه های ضدانقلاب منتشر شد! جاسوس ها تا کجا در کنار مسئولان ارشد دولت نفوذ کرده اند؟

*کاربری نوشت: من تعجب می کنم چرا هیچ اثری از روایت ظریف درباره کارشکنی روس ها در روایت های کری و شرمن از مذاکرات نیست. حتی کری از عجله روس ها برای سرعت در توافق صحبت کرده است.

*دیپلماسی در خلاء عمل نمی‌کند و پشتوانه‌اش قدرت میدان است. دیپلماسی التماسی که جمع بندی آن #تقریبا_هیچ برای ملت بوده، چه داشته است که خرج میدان کند؟

*جناب آقای ظریف! همین که فایل صوتی محرمانه جنابعالی از شبکه تلویزیونی وابسته به آل سعود سر در می آورد، یعنی مطلع نکردن شما از حمله موشکی به عین الاسد و سفر بشاراسد به تهران، کار بسیار دقیق و درست و هوشیارانه ای بوده است. گاندوها اطرافتان را پر کرده اند آقای وزیر!

*حملات به ظریف منصفانه نیست سخنان ایشان برای یک پروژه تاریخی بوده که احتمالا قرار بوده یا اصلا منتشر نشه یا سال ها بعد منتشر بشه، به جای حمله به منتشر کنندگان به ظریف چرا حمله می کنید؟

*ظریف می گوید در سوریه، دیپلماسی به فرماندهی من، فدای میدان به فرماندهی حاج قاسم شد،اگر اهداف میدان حاکم شود با ما بازی خواهند کرد.جناب ظریف!  فارغ از جسارتتان، در سوریه که حاج‌قاسم توانست سوریه و کل منطقه را از چنگ تکفیر و صهیونیسم نجات دهد با ما بازی شد یا در برجام شما؟!

*این هایی که می گن مصاحبه برای تاریخه این چینش دوربین و خطاب قرار دادن بینندگان  و همچنین بحث کاندیدا شدن یا نشدنش را چطور توجیه می کنند؟

*لب کلام ظریف: در جمهوری اسلامی میدان حاکم است نه دیپلماسی. معنای این جمله آن است مقصر این اوضاع من نیستم بلکه همان مرد میدان است. /مثلث آنلاین

0 Reviews

→ خواندن مطلب قبلی

زنان کویتی سیاهپوش به خیابان‌ها آمدند

خواندن مطلب بعدی ←

تزریق واکسن کرونا به یک پیرزن 96 ساله ایتالیایی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *