با 7 دختر موفق جهان اسلام آشنا شوید

با 7 دختر موفق جهان اسلام آشنا شوید

با 7 دختر موفق جهان اسلام آشنا شوید

به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گزارشی از موفقیت دختران مسلمان در کشورهای مختلف تهیه کرده‌ایم. در ادامه همراه ما باشید تا با این دختران آشنا شوید. دخترانی که در ادامه معرفی می‌شوند، مجرد هستند و تا به این لحظه ازدواج نکرده‌اند.

پروین اعتصامی

رخشنده اعتصامی متولد ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ است و در ۱۵ فروردین ۱۳۲۰ درگذشت. او معروف به پروین اعتصامی، شاعر ایرانی است که به عنوان «پرآوازه‌ترین شاعر زن ایران» از او یاد شده است. پروین از کودکی فارسی، انگلیسی و عربی را نزد پدرش آموخت و از همان کودکی زیر نظر پدرش و استادانی چون دهخدا و ملک‌الشعراء بهار سرودن شعر را آغاز کرد. از او در شعر پارسی بسیار یاد شده است.

وزنه‌برداری رنگی تازه گرفت

یکتا جمالی وزنه دار ایرانی متولد ۱۳۸۳ دارنده اولین مدال جهانی تاریخ وزنه‌برداری ایران است. او به وزنه‌برداری رنگی تازه داد تا در آینده دختران بیشتری به این رشته ورود کنند. او عضو تیم ملی وزنه‌برداری بانوان ایران است که به تازگی با تاریخ‌سازی در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان در تاشکند ۲۰۲۱ نخستین مدال جهانی تاریخ وزنه‌برداری ایران در بخش بانوان را به دست آورد.

دختری که در پزشکی درخشید

سهیلا سامی، دختر ایرانی است که متولد سال 1368 هست. او توانسته به خوبی فعل «خواستن، توانستن است» را صرف کند. وی شاگرد پروفسور سمیعی نخبه جراحی مغز دنیا است.

وزیر جوان اماراتی

لبنی بنت خالد قاسمی (زاده ۴ فوریه ۱۹۶۲) اولین وزیر زن اماراتی است که در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۴ به عنوان وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی تعیین شده است.

قهرمان شمشیربازی جهان

ابتهاج محمد، زن مسلمان آمریکایی که در رشته شمشیربازی موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی این رشته در آمریکا شد. او ضمناً اولین زن مسلمانی است که با حجاب برای آمریکا به میدان رفته است. او ضمناً یک طراح مد و لباس اسلامی نیز است.

دختر مسلمان؛ کارآفرینی موفق در آمریکا

«لیلا علاوا»، دختر مسلمان سوریه‌ای‌ تبار در آمریکا زندگی می‌کند و یکی از شرکت‌های موفق حوزه رسانه را در ایالات متحده تأسیس کرده است.

نیلوفر رحمانی؛ خلبان افغانی

تا چند سال پیش حتی تصورش هم سخت بود. اینکه یک زن افغانی بتواند به عنوان خلبان در کشور خودش اجازه پرواز یابد. آن هم در کشوری که حتی مدرسه رفتن را برای دختران خردسال ممنوع کرده بود. با این همه نیلوفر رحمانی در سال 2012 میلادی موفق شد تا عنوان اولین زن خلبان افغانستان در 30 سال اخیر در این کشور را دریافت کند. او البته پیش از سال 2012 هم اسم و رسمی برای خود به هم زده بود، چرا که نخستین زن افغانی بود که از زمان حمله طالبان، در خبرگزاری بی بی سی افغانستان فعالیت می‌کرد.

0 Reviews

→ خواندن مطلب قبلی

قرص کامل ماه در شهرهای پاریس

خواندن مطلب بعدی ←

پخش تلویزیونی بازی تیم ملی بانوان ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *