حقایق باورنکردنی از دنیای متاورس

متاورس کسب‌وکارهای آینده را دستخوش تغییرهای باورنکردنی خواهد کرد و موضوع زمانی جذاب می‌شود که در این گزارش با مشاغل جالبی مثل کارآگاهی و وکیل متاورسی آشنا شوید.

در سال‌های گذشته متاورس واژه‌ای غریب و مبهم برای همه حتی فعالان فناوری اطلاعات بود اما امروزه مردم و کسب‌وکارها به فکر کسب فضایی در متاورس هستند. مهم‌ترین موضوع ورود کسب‌وکارها به متاورس است که بی‌شک عملی خواهد شد. در این گزارش نگاهی به شرایط صنایع و کسب‌وکارهای مختلف در متاورس خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

صنعت ساختمان در متاورس

عینک واقعیت مجازی مهم‌ترین ابزار برای صنعت ساختمان در متاورس است. خریدار با عینک واقعیت مجازی در محیط متاورس وارد ساختمان می‌شود و گوشه کنار خانه مورد نظر خود را بررسی می‌کند. در کنار بحث حقیقی خرید و فروش زمین متاورسی نیز رونق خوبی دارد. شاید بودجه شما پاسخگوی خرید یک زمین در متاورس نباشد اما می‌توانید زمینی را اجاره کنید تا کسب و کار خود را در این محیط راه‌اندازی کنید. در نتیجه مشاوران املاک متاورسی نیز ظهور خواهند کرد.

    کارآگاهان متاورسی

    در محیط متاورس اطلاعات و دیتاهای زیادی به کار می‌رود. در نتیجه عده‌ای مشغول رصد این اطلاعات برای افراد و کسب‌وکارها می‌شوند؛ مثلا کارگاه متاورسی درباره خواستگار برای خانواده عروس تحقیق می‌کند.  کارگاهان پلیس نیز باید مامورانی در متاورس داشته باشند. حتی شرکت‌هایی ایجاد خواهد شد تا علایقی را برای کسب‌وکارها شناسایی کنند.

    تولید محتوا برای متاورس

    تولید محتوا از کتاب، روزنامه، خبرگزاری و شبکه‌های مجازی به دنیای متاورس رسیده است. هر محیط نیاز به محتوای مجزایی دارد که افراد خبره تولید محتوای متاورس در آینده درآمد خوبی خواهند داشت.

    تور لیدر متاورسی

    در آینده بازدید از محیط‌های متاورسی جذابیت بالایی خواهد داشت. در نتیجه کسب و کارها و شهرهای متاورسی محیط‌های گردشگری مجازی خواهند بود که در آینده تور لیدرهای متاورسی مردم را با این محیط‌ها آشنا خواهند کرد.

    وکیل متاورسی

    در دنیای متاورس شرایط و قوانین کسب و کارها با دنیای واقعی متفاوت است. به این واسطه در زمان وقوع جرم یا اختلاف باید از وکیل‌های متاورسی استفاده کرد.

    پزشکان متاورسی

    پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که در آینده به جای کسب تجربه پزشکان تازه کار از طریق جراحی جسد و اندام‌های مصنوعی در دنیای متاورس آموزش‌های لازم انجام خواهد شد. همچنین آزمون و خطاها در پزشکی کاهش پیدا می‌کند. نتیجه تجربیات در دنیای متاورس مشابه تجربه در واقعیت خواهد بود.

    صنعت مد در متاورس

    گالری‌ها می‌توانند به راحتی در محیط متاورس لباس‌ها، مبلمان خانه و سایر وسایل دکوراسیون داخلی را به نمایش بگذارند. همچنین در خانه، مغازه، دفتر کار و محیط‌های متاورسی شما نیاز به وسایل مختلف دارید که باید از گالری‌های متاورسی تهیه کنید.

    برندهای معروف در دنیای متاورس

    خیلی از شرکت‌های معروف ورود خود به متاورس را اعلام کرده‌اند. این اعلام وجود بیانگر حساسیت متاورس و آینده پیش روی این فضا است. تا به امروز مجموعه‌هایی مثل پوما، نایک، آدیداس، منچستر سیتی، سونی، مک‌دونالد، مایکروسافت، علی‌بابا، جی‌پی مورگان، سامسونگ، اپل، فیسبوک، انویدیا،‌ گوچی  وارد دنیای متاورس شده‌اند.

    آینده متاورس

    در ابتدا متاورس برای غول‌های فناوری بزرگ هیجان‌انگیز بود اما رفته‌ رفته این فضا برای تمامی مشاغل جذاب شد. تا جایی بحث متاورس جدی شده است که جی‌پی مورگان بزرگ‌ترین بانک ایالات‌متحده نیز به این دنیا ورود کرده است. در آینده نزدیک متاورس هم همانند اینترنت جزیی جدایی‌ناپذیر برای مردم خواهد بود. این موضوع باید مد نظر سیاست‌گذاران کشور باشد تا نهادها و مشاغل حساس ایران با متاورس آشنا شوند. نباید متاورس هم قربانی طرح‌های مختلف دولت و سیاست‌گذاران شود. در نهایت ضروری است که برنامه مسئولان برای اینترنت، فضای مجازی، ارزهای دیجیتال و حوزه فناوری اطلاعات مشخص شود. در غیر این صورت ایران جایگاهی در عرصه بین‌الملل نخواهد داشت. همچنین با بی‌برنامگی و سخت‌گیری تنها مسیر را برای خروج متخصصین و فعالان فناوری اطلاعات فراهم خواهیم کرد.

    منبع: گسترش نیوز

    0 Reviews

    → خواندن مطلب قبلی

    هجوم مسافران از سراسر جهان به ترکیه

    خواندن مطلب بعدی ←

    اینترنت تک نرخی می‌شود

    نوشتن نظر شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *