نگاه سیاست زده به زندگی زنان

وحیدی

وحیدی وزیر کشور در دومین روز از نخستین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در دولت سیزدهم با اشاره به اینکه نقش بانوان از نقش مردان مهمتر است و این شعار نیست و یک واقعیت است، گفت: اینکه غربی‌ها با معیارهای خودشان به ما بگویند زن مهم است هیچ نیازی نداریم که از فکر ناقص، ضعیف و مادی غرب بهره بگیریم و نشان دهیم که زن جایگاه مهمی دارد. افکار فمینیستی به جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد، بلکه باید به دنبال ارتقاء بالاتری باشیم و با مکتب های فکری که امروز در رابطه با زن وجود دارد کاملاً حساب مان را جدا کنیم و بدانیم که خودمان در این رابطه همه چیز داریم.

وحیدی تاکید کرد: ما باید فرصت ها و تهدیدها را در حوزه زنان بشناسیم اعتقاد دارم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود.شناخت فرصت ها و تهدیدها در حوزه زنان بسیار مهم است و کارکرد دشمن بر فکر، اندیشه، روان ، اخلاق و عملکرد بانوان خیلی مهم است.

وزیر کشور خطاب به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور بیان کرد: به جهت مسئولیتی که داریم و به دلیل اینکه در جایگاه حاکمیتی هستیم هیچ کاری مهمتر از پرداختن به موضوع زنان و خانواده در جامعه اسلامی نیست. در جایگاهی که هستید مجموعه استانداری باید در خدمت شما باشد و شما باید جهت کار را نشان دهید.

سهم حداقلی زنان در سیاست

این صحبت ها در فضای مجازی واکنش های زیادی داشت و اکثر کاربران معتقد بودند، اگر چه بحث فمنیست در همه شرایط به نفع زنان نیست اما رفتار موجود در جامعه ما هم مناسب زنان نیست. سهم زنان از جایگاه های سیاسی فقط در منسب هایی است که پسوند زنان دارد. اگر منسب هایی مثل معاونت زنان نبود، شاید امروز در سیاست ما زنان همین جایگاه حداقلی را هم نداشتند.

منبع: ایسنا

0 Reviews

→ خواندن مطلب قبلی

مخالفت عربستان با حضور تیم ملی تکواندوی بانوان

خواندن مطلب بعدی ←

شاهنامه جهیزیه زیبای دختران لر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *