فهرست مطالب
Toggleاستودیوی بازیسازی xAI به رهبری ایلان ماسک، قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، بازیهای ویدیویی تولید کند. ماسک تأیید کرده است که اولین محصول این استودیو تا پیش از پایان ۲۰۲۶ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
وی پیشتر اعلام کرده بود که هدف xAI، رقابت با شرکتهای توسعهدهنده بازی و ارائه تجربهای نوآورانه است. هنوز مشخص نیست که ژانر بازی و نقش انسان در توسعه سناریو چگونه خواهد بود.
هوش مصنوعی امروزه فراتر از طراحی دشمنان ساده عمل میکند و میتواند:
دنیاهای بزرگ و متنوع خلق کند
شخصیتهای غیرقابلبازی را با رفتار هوشمند تجهیز کند
واکنشهای پویا متناسب با تصمیمات بازیکن ارائه دهد
موسیقی، صدا و محیط بازی را تولید و شخصیسازی کند
این فناوری سرعت توسعه بازی را افزایش داده و تجربهای تعاملی و واقعگرایانه برای بازیکنان فراهم میکند.
شرکتهای مختلف نیز از هوش مصنوعی در بازیسازی استفاده میکنند:
Runway امکان ساخت بازی ویدیویی با AI را فراهم کرده است
مایکروسافت از مدل مولد Muse برای تولید بازیها استفاده میکند
با پیشرفت مدلهای مولد، آینده بازیها به سمت خلق لحظهای محتوا و داستان خواهد رفت؛ هر بار که بازی اجرا میشود، تجربهای متفاوت و تازه ایجاد میشود.
ایلان ماسک پیشتر علاقه خود به بازیها را نشان داده و از طرفداران بازی محبوب Diablo و استریمکننده Path of Exile 2 بوده است. او با ورود xAI به صنعت بازی، قصد دارد تجربههای هوشمند و تعاملی را به گیمرها ارائه دهد.
استودیوی xAI با هدایت ایلان ماسک، اولین بازی هوش مصنوعی خود را تا پایان ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد. این پروژه میتواند مرز میان بازی طراحیشده توسط انسان و تجربه خلقشده توسط ماشین را تغییر دهد و آینده صنعت گیم را به سمت بازیهای تعاملی و شخصیسازیشده سوق دهد./دیجیاتو
هیچ نظر! یکی از اولین.