پشت پرده غیبت رشیدپور و حسنی در تلویزیون زمان جنگ
محسن برمهانی، معاون سیما، با اشاره به بازگشت چرخه تولید سریالها به روال عادی پس از توقف کوتاه ناشی از جنگ، گفت: در حال حاضر ۱۵ سریال در مرحله فیلمبرداری، حدود ۱۲ مجموعه در مرحله پستولید و چند پروژه دیگر نیز در پیشتولید قرار دارند.
به گزارش ایسنا، برمهانی که در مراسم بزرگداشت شهدای سازمان صداوسیما سخن میگفت، درباره ساخت سریال با موضوع «جنگ ۱۲روزه تحمیلی» تأکید کرد: ساخت چنین اثری قطعی است. این یکی از درگیرکنندهترین رخدادهای چند دهه اخیر انقلاب اسلامی بود و نمیتوان توقع داشت که هنرمندان نسبت به آن بیتفاوت بمانند.
او افزود: در آینده، چه در قالب سریالهای نمایشی و چه در سینما، این واقعه حتماً روایت خواهد شد؛ هرچند که فرایند رسیدن به یک روایت اثرگذار، نیازمند زمان و تأمل خلاقانه است. برمهانی از سیروس مقدم به عنوان یکی از چهرههای مطرحی یاد کرد که پیشنهاد ساخت سریال درباره جنگ ۱۲روزه را مطرح کردهاند.
🔹 چرا برنامههای فرزاد حسنی و رضا رشیدپور در جنگ پخش نشدند؟
در پاسخ به انتقادها درباره غیبت چهرههایی چون فرزاد حسنی و رضا رشیدپور در روزهای جنگ، معاون سیما توضیح داد: تولید یک برنامه جدید آن هم در شرایط بحرانی پیچیدگیهای خاص خودش را دارد. در مورد آقای حسنی حتی استودیو نیز آماده شده بود، اما اختلال فنی مانع پخش زنده شد و سپس با اعلام آتشبس، موضوع عملاً منتفی شد.
برمهانی تأکید کرد: نباید تصور کرد رسانه ملی نخواسته از حضور چهرهها استفاده کند. در برخی موارد خود هنرمندان بنا به دلایل شخصی یا روحی، امکان حضور نداشتند. ضمن اینکه در چنین شرایطی، اتکا به برندها و ساختارهای تثبیتشده منطقیتر از راهاندازی برنامههای جدید است.
درخصوص گفتوگو با رضا رشیدپور نیز گفت: مذاکراتی برای حضور ایشان صورت گرفت، اما مدل پیشنهادی برای برنامهسازی از سوی هر دو طرف پذیرفته نشد.
🔹 تاکید بر تقویت برندهای سیاسی در رسانه ملی
برمهانی همچنین با اشاره به اهمیت برنامههای سیاسی، گفت: در جلسات اخیر رئیس سازمان صداوسیما با معاونت سیما، تأکید ویژهای بر تقویت برندهای سیاسی و تربیت مجریانی توانمند برای گفتوگو با مقامات جهانی شده است. او افزود: برخی برندها همچنان فعال هستند و باید حمایت شوند. راهاندازی برندهای جدید نیز در دستور کار قرار دارد، البته با دقت و بررسی تبعات احتمالی./فرارو
هیچ نظر! یکی از اولین.