جهش قیمت خودرو در آبان | تارا و دنا ارزان شدند
به گزارش خبرمحور به نقل از خبرآنلاین، بازار خودرو در آغاز نیمه دوم پاییز با تغییرات تازهای همراه شده است. بررسیها نشان میدهد که در معاملات ۲۴ ساعت گذشته، برخی مدلها با رشد قیمت مواجه شدهاند و برخی دیگر افت داشتهاند.
پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۴ امروز با رشد قیمت به ۵۲۵ میلیون تومان رسید و یکی از گرانترین خودروهای اقتصادی بازار شد.
همچنین اطلس G دندهای مدل ۱۴۰۴ با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان معامله شد. این خودرو که محصول جدید سایپا است، در هفتههای اخیر روندی باثبات داشت اما دوباره افزایش قیمت را تجربه میکند.
قیمت خانواده پژو در بازار امروز
پژو ۲۰۷ همچنان از پرتقاضاترین خودروهای بازار است.
مدل دندهای TU۵ سال ۱۴۰۴ امروز به یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان رسید.
نسخه پانوراما دندهای ۲۰۷ نیز در بازار به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورد.
اما مدل اتوماتیک TU۵P با سقف شیشهای (پانوراما) در حدود یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان معامله شد که نسبت به هفته قبل کمی افزایش یافته است.
نسخه سادهتر پژو ۲۰۷ TU۳ مدل ۱۴۰۴ نیز در بازار ۹۰۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.
پژو پارس نیز مانند همیشه در بازار حضور پررنگی دارد. مدل ELX-XU۷P سال ۱۴۰۳ با قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان معامله شد و نسخه سادهتر XU۷P همان سال یک میلیارد تومان قیمت خورد.
کارشناسان میگویند افزایش تقاضای پاییزی و محدودیت عرضه کارخانهها از دلایل رشد مجدد قیمت پژوها بوده است.
افت قیمت تارا و دنا در بازار
در میان خودروهای گروه ایرانخودرو، تارا اتوماتیک V۴ LX مدل ۱۴۰۴ با کاهش ۲۰ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسید.
همچنین تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و اکنون در بازار یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان معامله میشود.
در بخش خودروهای سدان خانوادگی، دناپلاس EF۷ اتوماتیک توربوآپشنال مدل ۱۴۰۴ حدود یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان قیمت دارد.
مدل مشابه سال قبل یعنی دناپلاس EF۷ توربوآپشنال ۱۴۰۳ نیز در حدود یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان معامله میشود.
کارشناسان بازار خودرو معتقدند کاهش نرخ تارا و دنا میتواند نشانهای از اشباع قیمت در محدودههای فعلی باشد و احتمال دارد در روزهای آینده ثبات بیشتری در این بخش مشاهده شود.
افزایش قیمت در مدلهای اقتصادی
در میان خودروهای اقتصادی، ساینا S دندهای بنزینی مدل ۱۴۰۴ اکنون به ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است.
مدل اتوماتیک آن نیز در بازار ۸۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.
کوییک دندهای GX L مدل ۱۴۰۴ هم با قیمت ۶۶۰ میلیون تومان معامله شد و نسبت به هفته گذشته رشد جزئی داشت.
در میان محصولات جدیدتر سایپا، سهند S دندهای بنزینی مدل ۱۴۰۴ در محدوده ۷۴۰ میلیون تومان قرار گرفته است.
اما محصول تازهتر ریرا ۱.۷ لیتر توربو ۶ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۴ در بازار آزاد یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است؛ خودرویی که با طراحی متفاوت و موتور توربوشارژ، در کلاس کراساوورهای جمعوجور داخلی قرار میگیرد.
در بخش خودروهای خانواده سمند نیز، سورن پلاس EF۷ دوگانهسوز مدل ۱۴۰۴ در بازار یک میلیارد و ۲۵ میلیون تومان قیمت دارد و نسخه بنزینی همین مدل به یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان رسیده است.
جمعبندی
بازار خودرو در هفته دوم آبان با ترکیبی از افزایش و کاهش قیمتها روبهرو شد.
در حالی که پراید و پژو ۲۰۷ با رشد همراه شدند، مدلهایی مانند تارا و دنا اندکی ارزانتر شدند.
به گفته فعالان بازار، تا زمانی که عرضه و سیاستهای وارداتی مشخص نشود، نوسانات خفیف قیمتی ادامه خواهد داشت.
در شرایط فعلی، خریداران تمایل چندانی به معامله ندارند و بیشتر فروشندگان نیز منتظرند تا با تثبیت نرخ ارز، مسیر آینده بازار روشنتر شود.

هیچ نظر! یکی از اولین.